De belastingaanslag ontvangt u in de Berichtenbox van mijn.overheid.nl of in de brievenbus. Bent u aangemeld voor de Berichtenbox? Dan ontvangt u de aanslag alleen digitaal via de Berichtenbox. Bent u niet aangemeld voor de Berichtenbox? Dan ontvangt u de aanslag per post. Heeft u dit jaar nog geen aanslag ontvangen? Lees dan hieronder verder wat daar de reden van kan zijn.

Nog geen aanslag ontvangen

Heeft u dit jaar nog geen belastingaanslag ontvangen per post of in uw Berichtenbox? En u woont in de gemeente Borsele, Goes, Hulst, Kapelle, Reimerswaal, Sluis, Terneuzen of Tholen?  (Indien u in een van de andere gemeenten woont kunt u terecht bij de betreffende gemeente of de Samenwerking Belastingen Walcheren en Schouwen-Duiveland.)
Het kan diverse redenen hebben dat u deze aanslag nog niet heeft ontvangen. U heeft uw woning/bedrijfspand verbouwd of nieuw gebouwd (of u heeft hier een vergunning voor ontvangen om dit te gaan doen), u heeft grond aangekocht of verkocht, u heeft het pand gekocht of juist te koop gezet.

In onder andere dit soort situaties voeren wij extra controles uit. Ook zijn wij dit jaar overgegaan op een andere taxatiemethode. Hierdoor zijn er soms ook extra controles nodig. U ontvangt uw aanslag zo spoedig mogelijk. In uitzonderlijke gevallen mogen wij echter tot 3 jaar na het begin van het belastingjaar een aanslag opleggen.
 

Betaling

Mocht u, door het laat ontvangen van de aanslag, in de problemen komen met de betaling, dan kunt u (zodra u de aanslag ontvangen heeft) contact met ons opnemen. Wij denken graag met u mee om bijvoorbeeld een betalingsregeling af te spreken. Heeft u automatische incasso? Dan start deze aan het eind van de eerstvolgende maand. In het geval van een belastingaanslag later in het jaar zijn er niet automatisch 9 termijnen. Ook dit kunnen wij in overleg met u aanpassen zodra u de aanslag ontvangen heeft. U kunt hiervoor mailen naar innen@sabewazeeland.nl of contact opnemen via 088-9995800 (tussen 9.00 - 13.00 uur).