In februari hebben een aantal inwoners van gemeente Goes de belastingaanslag van Sabewa Zeeland ontvangen. Op deze belastingaanslag wordt de afvalstoffenheffing in rekening gebracht. De rekening bestaat uit een basistarief voor 2021 en de kosten van het aantal keer dat er restafval aangeboden is in 2020.

Er is geconstateerd dat over het jaar 2020 niet alle ledigingen van het restafval in de gemeente Goes in rekening zijn gebracht. Deze staan wel geregistreerd maar staan mogelijk niet op uw aanslagbiljet. De maanden november en december zijn administratief niet tijdig verwerkt. Inwoners van de gemeente Goes hebben hier in februari een algemene brief over ontvangen van Sabewa Zeeland. De mogelijkheid bestaat dat u een aanvullende correctie ontvangt met de ledigingen van uw restafval van november en december 2020. U kunt zelf het aantal ledigingen controleren in het online portaal van de gemeente Goes: https://afvalkalender.goes.nl/ .

Op 18 en 19 maart hebben de inwoners, waarbij het aantal ledigingen op het aanslagbiljet niet correct verwerkt waren, een aanvullende aanslag ontvangen waar op de kosten van de ledigingen van het restafval over de maanden november en december staan.

Hoe kunt u betalen:

•  Indien u een automatische incasso heeft wordt dit bedrag in 9 termijnen afgeschreven. Ondanks het kleine bedrag is        Sabewa Zeeland dit vanuit wetgeving verplicht.
Wilt u liever dat Sabewa Zeeland dit bedrag in een keer incasseert dan kunt u een mail sturen naar innen@sabewazeeland.nl

•  Indien u geen automatische incasso heeft:

- Door de QR code(s) van het aanslagbiljet te gebruiken

- Overboeking met mobiel of internet bankieren

- Via een overboekingskaart van uw bank

Kwijtschelding:

Heeft u kwijtschelding ontvangen of reeds aangevraagd, dan hoeft u geen actie te ondernemen.

Heeft u na het ontvangen van de aanvullende aanslag nog vragen, dan kunt u altijd contact opnemen met Sabewa Zeeland via 088-9995800 (op werkdagen tussen 9.00 u en 13.00 u) of via een contactformulier op deze website.