Als u een DigiD heeft aangemaakt en voor de eerste keer inlogt bij Mijn Overheid, let er dan op dat u mogelijk (zonder dat u er bij stil staat) ook toestemming hebt gegeven voor digitale verzending van de aanslagen van Sabewa Zeeland. U ontvangt uw belastingaanslag dan niet meer per post.
U krijgt de aanslag dan digitaal in uw Berichtenbox.

De Berichtenbox is te vinden op www.mijn.overheid.nl(externe link). U kunt inloggen met uw DigiD-inlognaam en –wachtwoord. Onder Instellingen kunt u aanvinken van welke organisaties u digitale post wilt ontvangen.
U kunt ook aangeven of u een melding (e-mail) wilt krijgen op het moment dat er een nieuw bericht in de Berichtenbox is geplaatst.
En in het menu-onderdeel Berichtenbox vindt u de correspondentie van de door u aangevinkte organisaties.

Wilt u uw aanslagen voortaan niet meer digitaal ontvangen?

Het afmelden voor de Berichtenbox kunnen wij helaas niet voor u regelen. Dit kunt u alleen zelf regelen door in te loggen op de website van Mijn Overheid.

Hoe zet ik post ontvangen via Mijn Overheid uit?

Hieronder een beschrijving hoe u het ontvangen van post in Mijn Overheid uit kunt zetten. U kunt Mijn Overheid ook bereiken via telefoonnummer 088 1236500.

  • Gaat u naar de site www.mijn.overheid.nl(externe link)
  • Oranje knop: Inloggen met uw DigiD
  • U komt dan in het scherm: Selecteer organisaties. Dit zijn nieuwe organisaties, u kunt deze overslaan door op OPSLAAN te drukken.
  • Ga naar de blauwe knop: Naar uw berichtenbox.
  • Onderaan de berichten staat er een regel “Kies de organisaties waarvan u digitale post wilt ontvangen”, klik daarop.
  • Ga naar mapje Samenwerkingsverbanden, pijltje openklikken. Bijna onderaan staat Sabewa Zeeland.
  • Indien u geen post meer wilt ontvangen van ons in de Berichtenbox via Mijn Overheid, dient u te zorgen dat het vakje niet staat aangekruist.
  • Daarna klikken op OPSLAAN.